Wat is een zoekwoordenonderzoek?
​Een zoekwoordenonderzoek, ook wel keyword research genoemd, is een onderzoek naar het online zoekgedrag van jouw doelgroep. Wat tikken zij in binnen Google of andere zoekmachines? Heb je dit in kaart, dan heb je dé basis in handen voor een goede SEO en SEA strategie.​ Laat een gedegen zoekwoordenonderzoek uitvoeren wanneer je een website bouwt of wanneer je (langzaam) bent gegroeid met je bedrijf en misschien ook wel toe bent aan een nieuwe pagina-opbouw en menustructuur.
✓ Inzicht ✓ + bezoekers ✓ inspiratie
Daarom is een zoekwoorden
onderzoek interessant
Een zoekwoordenonderzoek geeft richting en houvast, maar is vooral vanuit commercieel oogpunt erg interessant.​ Want...
​
-
Je krijgt inzicht in het zoekgedrag van jouw potentiële klanten.
-
Je weet precies welke zoekwoorden je moet verwerken in jouw teksten.
-
De kans is groot dat je hierna hoger rankt binnen Google en andere zoekmachines.
-
Je bent online beter vindbaar en zichtbaar.
-
Door relevante en slimme zoekwoorden te gebruiken verhoog je het aantal relevante bezoekers.
-
Het geeft je inzicht in de strategie van de concurrentie.
-
Je krijgt een hoop inspiratie, bijvoorbeeld voor blogs.
​

Wat krijg je concreet van mij?
-
Een lijst van zoekwoorden die voor jou interessant zijn. Ik geef je daarbij o.a. het zoekvolume en de KD (een score die aangeeft hoe moeilijk het is om een Top 10 positie te behalen).
-
Concurrentieanalyse. Waarop worden jouw vier grootste online concurrenten (goed) gevonden? Waar liggen voor jou de kansen en welke kansen laten zij juist liggen?
-
Blogideeën. Ben je van plan om te gaan bloggen? Of blog je al, maar ben je door de inspiratie heen? Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek lever ik je minstens 10 nieuwe ideeën aan voor blogs.
Ik deed o.a. zoekwoordenonderzoeken voor



.jpg)
Optioneel: advies (nieuwe) menustructuur en footer
De basis op orde
Ben je van plan om écht een nieuwe, frisse start te maken met je website? Of heb je nog geen website? Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kan ik je een advies geven als het gaat om de menustructuur en de footer. Wie weet kan deze veel logischer, gebruiksvriendelijker én slimmer door bepaalde zoekwoorden wel of niet te gebruiken.



